Рок изповеди от 90-те

март 20, 2016

Тези дни заедно с Тони Чембъра и Павката Васев развързахме торбата със спомените от 90-те години и по този повод се сетих, че в два от албумите на Монолит има по една моя песен. В смисъл на текст. Музиката е на Павел, а аранжиментите – на цялата банда. Бях изгубил оригиналите на тези текстове и, след като открих двата албума в You Tube, си ги свалих и ги прибавих в папката си със стихове. Споделям ги тук, но си признавам, че ако ги чуете във вид на рок парчета, изпети от Чембъра и в комбинация с китарните рифове на Павката Васев, ще ви впечатлят наистина. Може би е нужно да уточня, че текстът на „Приказка“ е инспириран от личността на Фреди Мъркюри. През цялото време, докато го писах, пред очите ми бе неговата фигура. А и все още бяхме под въздействие на шока от ранната му смърт …

Приказка (текст за песен в албума на група Монолит „Ези-тура“ 1993 г.)

Приказка за принцове и феи,
звезден сън мечтаех аз да сътворя.
Музика вълшебна да намеря
и така хората да покоря.

Минах през ухото на иглата,
дявола избрах за бог и се заклех
славата да заплатя с душата,
любовта да е цената за успех.

Сияние покрива тази сцена
и омагьосва светло хорските души.
Аз властвам с песента си
и ви дарявам свобода,
изгаряйки като звезда.

Сцената е моята прокоба,
моя свят и мойта розова мечта.
Сцената уби у мене роба
и роди нов владетел на света.
1993 г. Румен Янев

 

Скапан живот (текст за песен на група Монолит от албума „Монолит 3“ 1996 г.)

Охраната отвори врати –
аз съм пак навън.
Слънцето изкрящо блести …
Свобода! Не е сън.
Свобода, свобода,
какво да правя с теб сега?
Свобода, свобода,
какво да ям, къде да спя?!…

Във джоба – въздух и мечти,
по улиците – ад.
В главата някой ми шепти:
„Озъртай се назад!“
Приятелите са далеч.
Животът злобно ги отвя.
Самотен рицър с дървен меч
се скита, скита из града …

Пр.: Скапан живот.
Сълзи и пот …
Леки жени и измама.
Мръсни пари, кучета зли.
Тръгваш и връщане няма.

Във бара всякакъв боклук
важно пие джин.
Портиерът пак е тук –
Горд, недостижим.
Пази гнилия разкош
от такива като мен.
Без пари съм, значи – лош.
Уж свободен, а съм в плен.

Пр.: Скапан живот …

1995 г. Румен Янев

Вашият коментар

