Спомен за Танито

септември 25, 2013

На 29 април 1994 г., между две процедури в санаториума в Поморие, написах един текст, който беше инспириран от песента на Гошо Минчев „Спомен за Щеката“. Написах го в ритмиката на неговата песен, но го посветих на първата си среща, която бе на 29 април 1968 г. при чешмичката на Орлов мост. Срещата бе с първата ми ученическа любов – Танито и остана като маяк в целия ми следващ живот. Изпях песента на един концерт пред езерото „Ариана“ на 7 юли 1994 г. с Подуене блус бенд и след това изгубих текста. През всичките тези години с Танито си останахме близки приятели и тя скоро ми каза, че пази текста. Днес ми го изпрати и не мога да не го споделя с вас.

Навремето, на “Орлов мост”


Навремето, на “Орлов мост”, срещу “Ариана”

Едно момиче мъничко постави ми капана.

То беше светлооко, дългокрако, дяволито,

подскачаше наоколо ми, сякаш бе навито.

Бърбореше неспирно, късаше цветя

и…без да се усетя, ме омота.

 

Чешмичката на моста бе мястото за срещи,

а после се целувахме в градинката отсреща.

Измервахме алеите по цял ден, чак до мрак

и времето течеше ей така – на крак.

Държахме си ръцете, говорехме с очи

неща, които всеки пич ще премълчи.

 

Сега си припомням дългите разходки.

Ако ги наставим, ще стигнем до Чукотка.

Но с нашата романтика, наивност и емоция

Даже не достигнахме до полова промоция.

 

Минаха много години оттогава,

но, честно да си кажа, тръпката остава.

Момичето порасна, вече е жена,

Омъжи се, разведе се, роди си дъщеря.

Аз също не карах на молитва и пост

Но все поглеждах към “Орлов мост”.

 

Лошото е само, че преместиха чешмата

и на езерото все му източват водата.

Градината е място за кучешки разходки,

а звън на китара си е жива находка.

Махнаха от моста даже “Ариана”.

Задържам си спомена. Само той остана.

 

Румен Янев

Поморие, 29.04.1994

Вашият коментар

